dimecres, 23 de setembre de 2009

Mitjans de comunicació i realitat

Segurament, mai com fins ara havíem tingut a l'abast tants mitjans de comunicació. Mitjans cada cop més ràpids que llancen més i més notícies. Estem constantment bombardejats per informació. Una informació que sovint és la mateixa, ja que la gran varietat de mitjans es nodreixen d'unes poques agències de notícies. Gran part del periodisme evoluciona així cap a un "cut and paste" amb més o menys estil d'allò que ja informen les agències.


En aquesta febre informativa queda poc espai per l'anàlisi i l'aprofundiment. Es tracta de tenir moltes notícies per donar suport a la línia editorial del mitjà. Es tracta de crear opinió. No és estrany, doncs, que en aquest context d'exclusives i grans portades ens trobem amb algunes perles com les següents...

1 comentari:

miquelet ha dit...

Els mitjans de comunicació hui en dia o pretenen crear opinió o aconseguir audiència. En aquest darrer cas obriran informatius moltes vegades amb fites anecdòtiques sempre i quan estiguen en possessió d'imatges espectaculars que atreuen a l'espectador més morbós.

Salut.