dissabte, 6 d’octubre del 2007

El meu cinquè dia a Mainz

Com la majoria ja sabeu, fa uns 5 dies que vaig arribar a Mainz (Alemanya). És una ciutat d'uns 150 mil habitants. Va ser fundada pels romans (Maguntia) i, de fet, diuen que és la ciutat més antiga encara habitada d'Alemanya. Aquesta antiguitat es pot percebre en l'encant dels seus carrers. Uns carrers que en general són molt tranquils, potser excessivament tranquils, i encara més quan un es troba en un campus a uns 25 minuts caminant del centre.

Encara recordo quan el segon dia d'ésser aquí vaig anar al super a uns 15 minuts a peu. Una mica més m'agafa un patatús de tornada. Si no aconsegueixo una bici aviat quan torni a Catalunya seré campió d'alterofilia. No vegis com pesaven aquelles bosses!

Naturalment, però, no tot són males notícies. Aquí la gent és molt agradable i acollidora, i de seguida he esdevingut un més del grup. A més a més, hi ha una noia de Barcelona, la Mariona, que ja porta 3 mesos aquí i que m'ha ensenyat de seguida les 4 coses bàsiques per sobreviure.

Pel que fa a l'apartament on hem trobo, és puro lujo. Tot és molt nou, el llit és immens i fins i tot tinc TV. La cuina és compartida amb la resta d'apartaments de la mateixa planta, uns 5 en total. Tot i això encara no hi he vist ningú, de manera que de moment és com si ho tingués tot per mi sol.

L'ambient a la feina és molt agradable i he de dir que tot el que faig m'agrada molt. La Belén, la meva jefa, és molt simpàtica i propera i m'ha proposat un treball que crec que serà interessant, ja veurem si amb una mica de sort en treiem una publicació. La resta dels companys de per aquí són experimentals i sempre estan disposats a ensenyar-te els laboratoris i explicar-te els experiments.

Per cert, ahir, després d'innombrables intents, finalment vaig aconseguir instal·lar la webcam a la partició Vista del meu computer. La solució va ser baixar-se els drivers d'internet, ja que els del CD no devien ser adients per Vista (Windows). Bé, encara em falta la part més difícil, instalar-la a la partició Ubuntu (Linux). Així doncs, ja ho sabeu, qui vulgui fer una videoconferència pel Skype ja em pot agregar. El meu nick és "arnau.riera", com veieu no gaire original.

Bé, crec que per avui ja n'hi ha prou. Un altre dia ja continuaré donant una mica la llauna.

1 comentari:

ripero ha dit...

Si instal.lar-la a Vista va ser difícil, fer-ho a Ubuntu ratllarà l'impossible.

Per cert, des de quan saps que el nostre benestimat i benvolgut director de tesi té blog?